Dünya nüfusu, son dönem ekonomi piyasaları incelendiğinde kazandıkları gelirin çoğunu online pazarlarda harcamaktadır. Özellikle internet alışverişinin; kolay ulaşılabilir, internette ürün çeşitliliğinin fazla ve ucuz olması bu tüketim miktarını daha da arttırmaktadır. Serbest piyasalara bakıldığında girişimcilerin çevrimiçi bir iş kurarak, işletmelerinin para kazanma fırsatlarını arttırdıkları gözlemlenmektedir.
İnternet kullanımının ve bankacılık sektörünün de bu denli hızlı gelişmesi elbette farklı kavramların ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Bu kavramlardan biri olan kobi kavramı, küçük ve orta ölçekli işletmelere verilen ortak addır. Gerek bankaların, gerekse yasaların kobilere yönelik hazırladıkları düzenlemeler sayesinde ufak çaplı şirketlerin istihdam düzeyi gün geçtikçe ilerleme kaydetmektedir.
Çevrimiçi Fırsatların Aktarımı
Geçtiğimiz günlerde bir araştırma şirket tarafından finans sektörü ile ilgili yapılan açıklamalara göre, 12.5 milyon firmanın daha şirketlerini çevrimiçi hale getirme planları bulunmaktadır. Bu planlar göz önüne alındığında, küçük ve orta ölçekli şirketlerin (Kobiler) e-ticareti kucaklamak için daha önce hiç olmadığı kadar iyi bir fırsatları oluşmaktadır. Teknoloji analisti Forrester Research tarafından yayınlanan yakın tarihli bir rapora göre, 190 milyon Avrupalı online olarak 2016 yılında alışveriş yapmıştır. Rapor, yaklaşık 26.000 Avrupalı tüketici üzerinde yapılan bir araştırmaya göre, bölgedeki tüketiciler ay bazında incelendiklerinde, aylık yüzde 48’inin çevrimiçi satın almalar yaptığını ortaya koymaktadır. Böyle ilgi çekici istatistiklerle, e-ticaretin satışları artırmak için sunduğu fırsatların işletmelerin lehine olan kısımları göz önüne çıkmaktadır.
Bilinçlenme Yoluyla Çevrimiçi Platformlara Geçiş
PayPoint’in yakın tarihli bir çalışması, küçük ve orta ölçekli kuruluşların yüzde 27’sinin iyi tasarlanmış bir e-ticaret sitesinin yararlarını takdir etmesine rağmen, bu çevrimiçi hareketi henüz yapmadığını ortaya koymuştur. Yani Kobiler online platformların artılarının farkında olmalarına rağmen, şirketleri için çevrimiçi sistemleri denememektedirler.
Aktif olarak çevrimiçi kaynakları kullanan şirketler için, giderek karmaşıklaşan ve artan müşteri talepleri, birçok şirketin mevcut durumlarından daha fazla büyümesine ve çevrimiçi tüketicilerle etkileşimde bulunmak için daha yenilikçi araçlara ihtiyaç duymasına neden olmaktadır. Bu durum da küçük ve orta ölçekli şirketler için göz korkutucu bir durum olabilmektedir. Firma rehberimiz e-ticaret altyapısı ile küçük ve orta ölçekli şirketlerin bu bariyeri aşmasını kolaylaştırmakta ve bir sonraki çevrim içi hamlesini atmasında rehberlik etmektedir.
Doğru Bilinen Yanlışlar: Kobilerin Çevrimiçi Sistemlere Önyargıları
Birçok KOBİ için, e-ticarete yapılan yatırım genellikle büyük paralarla ilişkilendirilir. Bu nedenle, birçok e-ticaret planı gün yüzüne çıkamadan yok olup gider. Bu ekonomik endişeler nedeniyle Kobilerin, çevrimiçi varlığın avantajlarından yararlanabilmesi için e-ticaret yatırımlarının o kadar da büyük olmadığını bilmeleri gerekmektedir. Yani online piyasadan faydalanmak için her zaman büyük yatırımlar yapmak gerekmez.
Ülkemizde ne yazık ki, e-ticaret sitelerini işleten bireylerin büyük bir kısmının deneyime veya beceriye sahip olmamaları, çoğu kişinin çevrimiçi platform hakkında yanlış bilgilendirilmesine ve ön yargı sahibi olmasına neden olmaktadır. Online işlem yapan şirketlerin; e-ticaret becerilerinin eksikliği, sitelerin çoğu zaman temel niteliklerden yoksun olması ve tüketicilerin beklediği zengin deneyimi sunamaması, bu negatif görüşleri arttırmaktadır. Uzmanlık önemlidir, ancak başarılı bir e-ticaret sitesi çalıştırmak için Kobilerin kendi bünyelerinde gerekli becerilere sahip olmaları esastır. Firma rehberi bölümümüz tam burada kobilere büyük kolaylıklar sağlamaktadır. E-ticarete aşina olan ve e-ticarete yeni başlayan tüm şirketler için rehberimize firmalarını eklemek çevrim içi ticarette başarılı olmak için atılmış güzel bir adım niteliğindedir. Bunun nedeni firma rehberimizin kullanıcılarına alışılmışın dışında imkan ve özellikler tanımasıdır. B2b ve b2c yapılanmalarınıza kolay bir şekilde start verebilmenize imkan tanıyan, sektörünüz ile ilgili topluluklara katılma, sizinle aynı işi yapan diğer firma sahipleri ile canlı mesajlaşma aracı ile iletişim kurabilme, size hizmet yada hammadde sağlayabilecek firmalara kolay bir şekilde ulaşabilme bu özelliklerin önde gelenleri olarak sıralanabilir.
IT Kapasitesi’nin Online Platforma Etkisi
E-ticaret girişimlerinin kabul edilmesini etkileyen diğer bir faktör de IT kapasitesi endişesidir. Çoğu durumda, küçük işletmelerin karmaşık siteleri kendi altyapısıyla barındıracak kapasiteleri yoktur. Bununla birlikte, dış ticaret seçeneklerinin işletmelere açık olması nedeniyle, e-ticaretin benimsenmesi engellenebilir. Firma rehberi bölümümüz sağladığı e-ticaret ve dış ticaret altyapısı ile kullanıcılarını bu konuda da bir adım ileriye taşımaktadır. Eski usullerle yapılan dış ticaret yerine modern ve yeni teknolojilerle yapılan dış ticaret geri dönüşler açısından karşılaştırıldığında eski usuller yeni usuller karşısında her zaman kaybetmektedir.
Yeni Müşteri Kazanımları
Günümüzde, çevrimiçi varlığa sahip olmak, Kobiler için; rekabet gücünü kazanma, yeni müşteriler çekme ve mevcut olanları koruma şansına sahip olmak için bir gerekliliktir. Ele alınması gereken birçok konu olsa da, çevrimiçi dünyayı kucaklamakta başarısız olmak artık bir seçenek değildir. Bir şirket özellikle müşteri portföyünde genişleme ve farklı pazarlara açılım istiyorsa mutlaka online düzene geçiş sağlamalıdır. Bununla birlikte kuruluşlar, ilk çevrimiçi deneyimin öneminden dolayı, doğru e-ticaret yaklaşım ve stratejisini dikkatli bir şekilde kullanarak geliştirmelidirler. Küçük kuruluşlar, hata yapabilecek kaynaklara sahip değillerdir ve etkin bir e-ticaret stratejisi olmadan pazar payını kaybetme riski taşırlar. Bu konuda firma rehberi olarak kullanıcılarımıza işlerini kolaylaştıracak ve yanlış kararlar almalarını engelleyecek çevrim içi araçlar ve danışmanlık hizmeti de sağlamaktayız.
Doğru Partner Seçimi
Günümüzde tüketiciler, kendi ihtiyaçları değiştikçe, kullandıkları sitelerin de bireysel değişimlere paralel olarak değişmesini beklemektedirler. Bu değişimlerin hızlı ve sorunsuz bir şekilde gerçekleşebilmesi için de profesyonel bir ekibin ve altyapının olması şarttır.
Temel çevrimiçi bir sitede bulunan “vitrin” yaklaşımı veya sınırlı işlevselliğe sahip siteler, talebe yönelik değişime cevap vermekte zorlanabilirler. Kobiler için bu durum, bir uzman e-ticaret ortağından, teknik ve stratejik destek aramak anlamına gelir. Firma rehberimizden bu konuda da faydalanabilirsiniz. İster sağladığımız e-ticaret altyapısını ister farklı bir e-ticaret altyapısını kullanıyor olun, rehberimiz üzerinden her zaman bizimle iletişime geçebilir teknik bilgi birikimimizden faydalanabilirsiniz. Rehberimiz sadece bizimle değil, size rakip ve partner olabilecek tüm firma sahipleri ile iletişime geçmenizi kolaylaştırmak amacı ile tasarlanmıştır. Firma rehberimizin ve kobi araçlarımızın büyük bir bölümü kullanıcı tavsiyeleri sonucu ortaya çıkmış ürün ve özelliklerdir.
Uygun Partner Seçiminin Getirileri Nelerdir?
E-ticaret paketinin tamamını sağlayabilecek bir ortakla çalışmak, çok sayıda fayda sağlar. Birincisi, çok sayıda e-ticaret sağlayıcı ve danışmanıyla çalışmaya gerek kalmadığı için maliyetler düşer. Ayrıca, sürecin yönetilmesini kolaylaştırır. Bu süreç kontrolü, bir kişiyi e-ticaret yönetimine ayırmaya yetecek kadar kaynağa sahip olmayan küçük işletmeler için iyi bir haberdir.
Uygun partner seçiminin, Kobilerin hızla hareket eden çevrimiçi dünyada çalışabilme esnekliğine sahip olmalarını sağlaması ise ikinci faydasıdır. Bir organizasyon yeni bir pazarı hedeflemek isterse ve yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyaç duyarsa ve bunu hızlı bir şekilde yürütmek istiyorsa, bu durum, uzman bir e-ticaret sağlayıcısı ile birlikte çalışarak kolayca uygulanabilir. Öte yandan, şirketin kendi bünyesinde yapılan işlem daha uzun sürebilir. Firma rehberimiz, bu süreçte analiz, web tasarımı, geliştirme, test gibi aşamaları bir adımda atlayarak anında güncel özellikler bakımından kabul görmüş bir e-ticaret sistemi sahibi olmanıza imkan tanımaktadır.
Şirket Profilinin Sağlanması
Küçük işletmelerin firma rehberimizden yararlanmaları, kişisel dokunuşlarını sağlamada mükemmel bir performans sergilemelerine ve rakiplerine kıyasla şirket ölçeklerini kat be kat arttırmalarına olanak sağlar. Çünkü genellikle aynı seviyede çevrimiçi hizmet sunmanın çoğu zaman zorlayıcı olduğu düşünülmektedir. Özellikle bugünkü tüketiciler her zamankinden daha fazla talep gösterdikleri için bu taleplere her zaman için uygun dönüşleri yapıp-yapamamak ikilemi şirketlerin gözünü korkutmaktadır. Firma rehberimiz sayesinde KOBİ’ler, müşteri skalalarını belirleyerek zarar etmeyecek düzeyde online platforma girebilirler. Müşteri skalası büyüdükçe firmaların e-ticaret altyapılarına ölçekleme, bilir kişi bulundurma, teknik sorunları minimize etme ve bu tip sorunları anında çözecek bağlantılar kurma gibi ihtiyaçları da kaçınılmaz olmaktadır. Sunduğumuz altyapı bu gibi ihtiyaçların tamamından sizi kurtaracak niteliktedir.
Kobilerin Gelişimi İçin Çevrimiçi Platformun Teknolojik Artıları
Teknolojideki gelişmeler sayesinde, otomatik öneriler gibi araçlar, kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunmada önemli rol oynamaktadır. Bu teknoloji; otomatik olarak tarama davranışlarına veya bir oturum sırasında önceki satın alımlara dayalı olarak tüketicilere ürün veya hizmet önerir. Teknoloji aynı zamanda, yalnızca stokta olan ürünleri tavsiye ederek şirketi kontrol altına alıp, alakalı içeriğin alışverişe sunulmasını sağlar. Çevrimiçi beğenileri otomatikleştirmek ve kişiselleştirmek sonuç olarak Kobilere ziyretçileri alıcıya dönüştürmek ve verilen siparişlerin değerini artırmak gibi güçlü bir yöntem sunar. Firma rehberi olarak geliştirdiğimiz yapay zeka destekli öneri modülleri sayesinde kullanıcılarınızın ve ziyaretçilerinizin ilgilenebileceği ürün ve hizmetleriniz vurgulanarak satış başarınız arttırılmaktadır.
Tüketici İhtiyaçlarının Anlaşılması
Müşteri anlayışı, herhangi bir Kobinin başarısının anahtarıdır. Müşterilerin neye sahip olduklarını bilmeden ve zaman içinde ihtiyaçlarının nasıl değiştiğini bilmeden, büyümek zordur. Müşterilerin siteye neden girdiği ve çevrimiçi ortamlarda ne tip etkileşimlerde bulunduğunu takip eden çevrimiçi araçlar önemlidir. Örneğin, bir tüketici bir giyim perakendecisinin websitesinde siyah ayakkabı aradığında karşısına, satış için bir dizi kırmızı kazak sunan bir ana sayfa çıkarsa, bu tüketici büyük olasılıkla başka bir yere gidecektir. Aynı ürünün en yeni siyah ayakkabılar başlığıyla sunulması durumunda ise, tüketicinin bu websitesinde kalması, göz atması ve ürün satın alması daha olasıdır.
Siteleri iyileştirmek için devamlılık arz eden bir müşteri anlayışının kullanılması, alışveriş olasılığını arttırmada önemli bir rol oynamaktadır. Firma rehberimiz e-ticaret sitelerine yapay zeka uygulamalarını taşıyarak hem müşterilere bekledikleri içeriği sunmaktadır hem de e-ticaret girişimlerinin karlılıklarını arttırmaktadır. Yapay zeka eklentilerimizi kullanan e-ticaret sitelerinde sepet doldurma oranları ortalama %20 artış göstermiştir.
Bizimle henüz tanışmadıysanız buradan başlayabilirsiniz : Firma Rehberi