Dijital Çağda B2B Pazarlama


Günümüzde pazarlamacıların çoğu, pazarlama çabalarını artırmak için emin olabilecekleri yeni kanallar, teknolojiler ve taktikler denemektedirler. Mevcut dijital manzarayı anlamak, hangi araçların elinizin altında olduğunu, sizin ve işletmeniz için en iyi hangi araçların işe yaradığını bilmekten geçer. Tüm bu kanallar, teknolojiler ve taktikler pazarlama hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olan araçlardır.

B2B Pazarlamanın Faydaları Nelerdir?

B2B pazarlama teknikleri, tüketici pazarlamasıyla aynı temel ilkelere dayanır, ancak benzersiz bir şekilde yürütülür. Tüketiciler, sadece fiyatla değil, popülerlik, statü ve diğer duygusal tetikleyiciler temelinde ürünleri seçerken, B2B alıcıları fiyat ve kar potansiyeli konusunda tek başına kararlar alırlar.

Sosyal medyanın pazarlama üzerindeki etkisi

Sosyal medyanın pazarlama üzerindeki etkisi

Sosyal medya ve firma rehberleri aracılığıyla, ilişkileri teşvik etmek için yeni yollar bulmak şu an B2B pazarlama dünyasında sıcak bir konudur. Sosyal medya platformları ile işletmeler arasında iki yönlü görüşmeler başlatılmıştır. Chadwick Martin Bailey ve iModerate tarafından düzenlenen bir ankete göre, tüketicilerin sosyal medya aracılığıyla ulaştıkları şirketlerden satın alma ihtimali daha yüksektir. Bir başka araştırmaya göre ise, tüketiciler sosyal medya , internet sitesi, firma rehberleri gibi çeşitli platformlardan birebir satıcı firma ile iletişim kurduklarında satın alma oranları pozitif yönde artış göstermiştir.

Yani sosyal medyanın ve firmaların sosyalleşebildikleri firma rehberleri gibi platformların ürün pazarlama konusunda tüm reklam sektörlerinden daha fazla etkisi bulunmaktadır.

Teknik açıdan yeterliliğe ulaşmış ve dijital çağa ayak uyurmuş şirketler, sosyal medya avantajlarından yararlanacak yenilikçi yollar bulmaya devam etmektedirler. Ağ sistemlerinin önde gelen satıcısı Cisco Systems Inc, yeni bir yönlendirici tanıtan bir kampanya başlatarak yalnızca sosyal medya reklamcılığı üzerine çalışmaktadır.

Yeni yılın başlangıcı pazarlama hedeflerinizi ve kararlarınızı belirlemeye başlamak için harika bir zamandır. Henüz yılın başındayken bir S.M.A.R.T. oluşturarak dijital pazarlama stratejilerinizi planlamaya başlayabilirsiniz. S.M.A.R.T İngilizce bir terimdir ve Türkçe karşılığı; Spesifik, Ölçülebilir, Ulaşılabilir, Sonuç odaklı ve Zamana bağlı şeklindedir. Bu 5 maddeyi dikkate alarak pazarlama taktikleri hazırlamak B2B pazarlamanızın başarıya ulaşma şansını arttıracaktır.

B2B Pazarlamaya Yönelik İstatistiksel Veriler

Media Bistro’a göre, B2B pazarlamacılar ortalama 6 farklı sosyal medya platformunu ve ürünlerini ve hizmetlerini ilgili kitlelere ulaştırabilecekleri bir çok firma rehberi, açık arttırma ve ilan sitelerini kullanmaktadırlar. Aynı çalışmaya göre sosyal medya; makaleler, bültenler ve bloglara kıyasla daha çok tercih edilen bir pazarlama taktiğidir. Bununla birlikte, içerik pazarlaması, geleneksel giden pazarlamaya oranla 3 kat daha fazla getiri elde ederken, maliyeti %62 azaltır.


Etiketler : dijital pazarlama firma rehberi pazarlama sosyal medya

ilgili yazılar


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Email bültenimize kayıt olun!


Anasayfa Hakkımızda Firma Rehberi Firma Ekle Künye Blog İletişim
Sitemizdeki içeriklerin, resimlerin ve videoların izinli yada izinsiz kopyalanması yasaktır.
18.208.126.130 ip adresi ile bağlanıyorsunuz.