Websitenizi Yenileme Zamanı Geldi mi?


Bu sorunun cevabını vermeden önce sizi ilk olarak websitenizi ilk yaptırdığınız zamana götürmek istiyorum. Websitenizi yaptırırken amacınız neydi? Neler hayal etmiştiniz?

Herşeyden önce siz kar amacı güden bir firma yada işletmesiniz ve websiteniz bu amaca hizmet etmiyorsa bir şeyler yanlış gidiyor demektir, ve websitenizi yenilemenin yada geliştirmenin vakti gelmiştir.

Öncelikle bir liste oluşturun, websiteniz hangi amaç için var her birini maddeler halinde yazın. Ardından websitenizde bu beklentilerinizden hangileri mevcut bunları belirleyin. Bir önceki yazımızda CRM örneğinde bahsettiğimiz hataya düşmeyin bu arada. CRM deyince akla ilk olarak programlar gelmesine rağmen CRM bir program değil, müşterileriniz ile ilişkilerinizi yürüttüğünüz sürecin tamamına verilen isimdir.

Bu süreci ister defterde yönetin ister bir excel dosyasında yönetin asıl önemli nokta yaptığınız kayıtların yada hamlelerin müşterileriniz ile ilişkinizi geliştiriyor olması, marka bağlılığı, marka bilinci vb. değerleri arttırıyor olmasıdır. Günümüzde firmalar CRM’i veri biriktirmek olarak görüyor ancak bu veriler çoğu zaman firmaları müşteriye yakınlaştırmak yerine sadece veritabanında yer işgal eden değerler haline dönüşüyor.

Websitesi

Websitenizin işlevselliği ile ilgili de CRM örneği ile benzer bir yaklaşım sergilemeniz menfaatinizedir. Websiteniz internetde bir alan adı ve bir hosting işgal etmekten başka hiç bir işinize yaramıyorsa kesinlikle siteniz ile ilgili tüm yaptıklarınızı en başından sorgulama vakti gelmiştir.

Bu konuda ilk bakmanız gereken yer sitenizin müşterilerinizin ne kadar işine yaradığıdır. Örnek olarak bir restoran için müşterilerin online olarak rezervasyon yapabilmeleri bir artıdır. Yada bir teknik destek firması için canlı chat yine bir artıdır. Sizin yapmanız gereken ise iş modelinizi incelemek ve sitenizin kullanıcılarınıza ve müşterilerinize hizmet etmesini sağlayacak özellikler bulmaktır.

Kurumsa firma sitelerinin bir çoğunda rastlamışsınızdır misyonumuz ve vizyonumuz diye sayfalara, bir çok küçük ve orta ölçekli firmanın websitesinde de bu tür sayfalar vardır. Sizce sitenize bir kullanıcı neden gelir? Ve gelen kullanıcılar gerçekten misyonumuz ve vizyonumuz sayfalarına ihtiyaç duyar mı? Bu açıdan bakınca bu sayfaların ne kadar gereksiz olduğunu siz de göreceksiniz. Bir başka hata da şirketler websitelerini buldukları tüm firma rehberi sitelerine ekleyip bunun kendilerine müşteri olarak dönmesiniz bekliyorlar. Ancak burada şunu da göz önünde bulundurmak gerekli, eğer firma rehberi sitesi özel olarak müşterilerinize hizmet eden çözümler barındırmıyorsa iş yine sizin websitenize düşüyor demektir.

Bu sayfaların yerine sitenizin adresini daha kolay tarif eden bir sayfa, email listesine kayıt formu, numaranızı bırakın biz sizi arayalım formu yada sektöre göre kullanıcının işine yarayacak herhangi başka bir şey. Esas amacınızın sitenizin müşterileriniz ile aranızda geçen bir süreci kolaylaştırması olduğunu göz önünde bulundurarak sitenizde olmasını istediğiniz özellikleri çok kolay tanımlayabildiğinizi göreceksiniz.

Sorunun cevabına gelirsek, eğer siteniz şirketinizin, firmanızın yada çalıştığınız yerin esas amacı olan kar etmeye hizmet etmiyorsa, yani size yeni müşteriler bulup müşterilerinizin işini kolaylaştırmıyorsa sitenizi yenilemenin vakti gelmiş demektir.


Etiketler : crm müşteri deneyimi web tasarımı websitesi

ilgili yazılar


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Email bültenimize kayıt olun!


Anasayfa Hakkımızda Firma Rehberi Firma Ekle Künye Blog İletişim
Sitemizdeki içeriklerin, resimlerin ve videoların izinli yada izinsiz kopyalanması yasaktır.
54.92.148.165 ip adresi ile bağlanıyorsunuz.