Bir firmanın başarısın altında yatan en önemli nedenlerden birisi olan CRM ve CRM araçlarından bahsetmeden önce pek çok kişi tarafından yanlış bilinen bir konuya açıklık getirmekte fayda var; CRM bir tür program ya da yazılım değildir. Yada sadece organik yada dolaylı ilişkili olduğunuz firmaların listesini tuttuğunuz bir firma rehberi değildir. Aksine CRM; doğru şekilde uygulandığı takdirde her firmanın hedeflediği müşteri potansiyeline ulaşmasını sağlayan müşteri ilişkileri yönetimine verilen isimdir.
CRM Araçlarının Firmaların Başarılı Olmasındaki Rolü
Bir CRM felsefesinin başarıya ulaşabilmesinin temel şartları arasında zaman, tutarlılık, uyumluluk ve işlevsellik gibi faktörleri, insan faktörü ile birleştiren bir firma ve çalışan anlayışı gelmektedir. Bu yüzden firmaların CRM araçlarına sahip olmaları tek başına onlara istedikleri başarıyı ve karı getirmeyecektir. Firma sahiplerinin yanı sıra firmada çalışan her türlü çalışanın da CRM araçlarını doğru şekilde uygulaması ve bunlara inanması kesin ve gaZodiacili başarıyı firmalara sağlayacaktır. Çalışanları CRM uygulamalarına adapte edebilmek ise firma sahiplerinin bir rehber olarak çalışanlarını çeşitli eğitim, teşvik ve planlama becerileri üzerinden değerlendirilir.
CRM Araçları Yeni Çağda Ortaya Çıkan Bir Uygulama mıdır?
Pek çok kişinin sandığının aksine CRM araçları sadece günümüzde değil eski dönemlerde de firmaların tercih ettiği uygulamaların arasında yer alır. 1954 senesinde ünlü yöneticilerden birisi olan Peter Drucker’in bir sunumu esnasında firmaların en önemli işlerinin ve hedeflerinin edindikleri müşterileri elde tutmak olduğunu söylemesi CRM araçlarının ta o zamandan beri firmalar için önemini bizlere gösterir.
B2b platform olarak biz de firma rehberimizde halen kobilere yönelik CRM araçları gelitirmekteyiz. Bu araçlar en yakın zamanda firma rehberi araçlar bölümünden hizmetinize sunulacaktır.