Evet, Daha İyi Bir Müşteri Deneyimi İstiyorum


Müşteri deneyimi, iş ilişkileri boyunca bir müşteri ile bir kuruluş arasındaki etkileşimler olarak tanımlanabilir. Bu etkileşim; bilinçlendirme, keşif, yetiştirme, savunuculuk, satın alma ve hizmet içermektedir.

Müşteri deneyimi, Müşteri İlişkileri Yönetimi’nin ayrılmaz bir parçasıdır ve son derece önemlidir. Çünkü işletmeyle olumlu bir deneyime sahip bir müşterinin tekrarlayan alışveriş eyleminde bulunması ve sadık bir müşteri olma olasılığı daha yüksektir.

Müşteriler üzerinde yapılan bir araştırma, tüketicilerin %74’ünün müşteri deneyiminin iyi olduğu şirketlerden tekrar alışveriş yapacaklarını ortaya koymaktadır. Bu veriler baz alındığında, şirketler müşterilerin kendilerine bağlı kalmalarını istiyorlarsa mutlaka müşteri deneyimlerine yatırım yapmalılardır.

Müşteri Deneyimi

 

Müşteri Deneyimini Arttırmak İçin Neler Yapılabilir?

Müşteri memnuniyetini artırmanıza, tıkanıklığı azaltmanıza ve gelirleri artırmanıza yardımcı olmak için mükemmel bir müşteri deneyimi stratejisi oluşturmanın beş yolu bulunmaktadır.

1. Net Bir Müşteri Deneyimi Vizyonu Oluşturun

Müşteri deneyimi stratejinizin ilk adımı, kuruluşunuzla iletişim kurabileceğiniz açık bir müşteri odaklı vizyona sahip olmaktır. Bu vizyonu tanımlamanın en kolay yolu, yol gösterici ilkeler olarak işlev gören bir dizi ifade oluşturmaktır.

2. Müşteri Kitlenizi İyi Belirleyin

Müşteri deneyimini prensipler üzerine inşa etmenin bir sonraki adımında, müşteri destek ekiplerinizi ilgilendiren farklı müşteri türünün hayata geçirilmesi amaçlanmaktadır. Kuruluşunuz müşterinin ihtiyaçlarını ve taleplerini gerçekten anlayacak olursa, müşterilerinizin karşılaştığı durumlarla bağlantı kurabilir ve rahatlıkla empati yapılabilir.

3. Müşterilerinizle Duygusal Bağ Oluşturun

Şirketlerin müşterileri yalnızca üzerlerinden para kazanılan bir kaynak olarak görmemesi önemlidir. Müşteriler ile birebir kurulan samimi ilişkiler, kişilerin markanızı ve ürünlerinizi daha çok tercih etmelerini sağlayacaktır. Firma rehberimiz de anlık mesajlaşma uygulaması ile platformumuzdan size ulaşan müşterilerinize bu deneyimi yaşatmayı hedeflemektedir.

4. Takımınızın Geliştirilmesi İçin Kaliteli Elemanları Tercih Edin

Ürünlerinizin kaliteli olması her zaman için tercih edilecekleri anlamına gelmez. İyi bir satıcı en az iyi bir ürün kadar önemlidir. Bu nedenle satış temsilcilerinizi veya elemanlarını seçerken konu hakkında yeterli donanıma sahip olmalarına ve sosyal ilişkileri düzgün yürütebilmelerine dikkat etmeniz gerekir.

5.Düzenli Çalışanlarınızın Görüşlerine Önem Verin

Müşterilerin yorumlarını dikkate almak kadar çalışanların geri bildirimlerini dikkate almak da önemlidir. Çoğu zaman çalışan elemanlar, şirketin dıştan nasıl göründüğü hakkında şirket sahibinden daha fazla bilgiye sahip olmaktadır. Firma politikası içinde iyileştirmelerde bulunurken, çalışanlardan elde edilen veriler son derece faydalı olabilir.


Etiketler : müşteri deneyimi pazarlama

ilgili yazılar


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Email bültenimize kayıt olun!


Anasayfa Hakkımızda Firma Rehberi Firma Ekle Künye Blog İletişim
Sitemizdeki içeriklerin, resimlerin ve videoların izinli yada izinsiz kopyalanması yasaktır.
3.87.147.184 ip adresi ile bağlanıyorsunuz.